Engelska

Hey Bloggen the blogg
Haha varje kväll här är typ som, yes jag klarade den här dagen med haha. Idag var jag i skolan och registrerade mig men vi bestämde att vi inte ska gå dit förrän imorgon, så det blir ju trevligt värre! Hej här är tjejen som kommer till skolan fyra dagar efter alla andra liksom, men det är ju luuungan. vad som intee är så luungan är att jag ska ta en Avancerad idrottsklass varje morgon?!?!?!?!?!? Hahahhahaha. Jag kommer så dö. det kommer bara vara massa killar där + mig och Som och så ska vi typ köra footbal och Soccer. Liksom Avaancerad?! Men jaja det blir nog kul på något konstigt underligt sätt. Sedan har jag valt några klasser som jag inte är säker på om jag kommer få, men jag valde hur som helst; Art3, Drama1, Aerobics och Spanish1 + att jag måste läsa American Government och Engelska. Så imorgon får jag ju veta vad jag verkligen kommer att få. Vad spanska och Drama kom ifrån har jag faktiskt ingen aning, jag hatar ju franska liksom men nu har jag valt spanska hur som helst, förresten blir nog spanska steg ett ganska lätt om man har läst franska i 6 år.

Idag var vi med Kathy på någon Kyrksak. Typ något slags möte med massa tjejer i tolv till arton års åldern och det var faktiskt jättemysigt. Träffade en tjej som heter Rose som var rolig. Skönt och prata med lite folk som är i ens egen ålder och sådära haha! Fast jag antar att jag kommer träffa många fler i skolan imorgon. Och så ska vi åka med Kathy och bada i Poolen som hör till området där de bor. Har jag berättat att de har grindar med kod in till själva området? Ja det kanske jag gjorde. Tvärcoolt är det.

Och det är så pucko hur konstig jag fortfarande är efter tidsomställningen för jag blir trött på helskumma tider hela tiden och det är samma sak med mat. Knasigt, knasigt. Förresten trodde jag att Engelskan skulle bli mycket svårare än vad det är. Det är inte svårt alls faktiskt att prata engelska all the time, det är liksom naturligt att man pratar på engelska istället för svenska, även om det självklart inte kommer lika spontant. Fast lite knäppa grejer har jag ju lyckats att säga, eller inte säga kanske haha. Ibland mitt inne i ett samtal så börjar jag prata liksom med svenskt tonfall eller vad man säger och orden blir liksom svenska fast det är engelska och samtidigt börjar jag prata snabbt som jag gör på svenska och då fattar ingen något över huvudtaget och jag måste stanna upp och säga om det fett långsamt haha. Men det är inte som man tänker innan man pratar precis. Mycket lättare att prata engelska med Amerikanare än svenska klasskompisar på engelska lektionerna liksom.

Familjen: Jag orkar inte svara via mobilen, för det är så dyrt och allt (ska skaffa en amerikansk billig mobil, så blir det lättare) plus att det här e mkt lättare, men hur som helst vad kul att det är kul att läsa bloggen och nej, Willes kommentar kom inte fram men jag kan nog tänka mig ungefär vad han skrev haha. Kul att ni har det bra, jag kan inte fatta att det inte ens var en vecka sedan jag åkte hemifrån, ni är liksom på Gotland fortfarande?! Totally crazy. Puss
Puss bloggen nu ska jag sova galet.

Kommentera inlägget (1)




Kommentarer
Postat av: Lennart Eriksson

Vet inte om detta går fram men jag gör ett försök. Oj vad det är roligt att läsa det du skriver. Det känns som du verkligen trivs med tillvaron. Svårt att fatta att du är så långt borta. Hos oss är allt som vanligt. Jag har varit i Stuvsta och vattnat idag. Nu är det sovdags för oss.

Puss och kram från morfar och mormor

2011-08-11 @ 23:14:12
URL: http://tessetesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0