frooosty the snowman

Hejhejhej
Jag är i New Mexico och det är en massa snö här! säkert 10-15 cm, så jag bor i Arizona och får en vit jul i alla fall så det känns ju bra. Det är så roligt hur alla reagerar mot snön här förresten (för det är ganska ovanligt med såhär mycket snö även här i New Mexico), typ det är tio centimeter på marken ingen blåst och så snöar det lite i luften men inte alls så mycket och alla är typ "OMG LOOK OUTSIDE! SNOW STORM! We can't drive anywhere today let's stay inside!" and im like hehe. De skulle se vad svenskar kallar snöstorm liksom hahaha. Och förresten har jag sagt exakt var jag är? Jag är i Los Alamos, alltså stället där den första atombomben tillverkades, den som USA sen bombade över Japan. De har fortfarande ett Science Lab here liksom.
Känns lite konstigt att fira jul såhär långt hemifrån i Sverige också. Och ännu knäppare eftersom vi inte ens är i mitt hemma i USA. Men det funkar! Jag har vant mig så mycket vid att klara mig själv nu på något sätt. Såg förresten Misson Impossible 4 igår, och den var ju så galet bra! Och jag blir alltid lite stolt när filmer vi ser har något med Sverige att göra (har hänt massor med gånger nu faktiskt!), och i Mission Impossible dyker ju Mikael Nyqvist upp helt plötsligt och så snackar dom lite Svenska och allt. Och jag typ ohyeah och måste såklart berätta det för alla haha.
Och min värdkusin, alltså dom vi bor hos här i New Mexico, har spotify! Hur coolt??
puss

Kommentera inlägget (1)




Kommentarer
Postat av: Lena Lindh

Vi önskar dig Tesse en riktigt God Jul och hoppas att du har det bra. Vi håller ställningarna på Byfogdevägen denna jul och tar hand om Sixten och Elvin. Här hemma har snön regnat bort idag så det är grått och plaskigt ute. Kramar från lena och Thomas

2011-12-23 @ 21:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0