Freaking sports and freaking accent

Jag är trött på min svenska accent.
Och jag fattar inte alla gaaalna sporter dom gör på idrottslektionerna här. Alltså. Seriöst. Jag fattar brännboll och där går gränsen. Liksom heeeeeeej baseball  kasta bollen till olika baser everytime och sen kan du tydligen kasta bollen på folk med freeeaking crazy. Och så är du suppose to hit a boll that is threwn at you!!!! Och samma sak med flag football! Liksom alla här är vana vid footballsbollar whatever they are called men jag har typ aldrig ens rört någon before. Hahah. Alla tycker detta är så sjukt enkelt, eftersom dom har spelat det since they were kids, but i just think it is crazy confusing. Haha. Men det är kul ändå. Nu ska jag skriva en ballad på engelska. Wish me luck hehe.
puss

Kommentera inlägget (2)




Kommentarer
Postat av: Lennart Eriksson

Hej Therese

Jag är också trött på min svenska accent.

Kul med alla sporter, idrotten förbrödrar bruka man säga, eller kanske försystrar i Ditt fall.

Tänk Dig att Ni skulle börja spela handboll också, då fick Du jobb. Men Du kunde ju alltid be om lite hjälp från Sverige.

Puss o kram

Morfar

2011-10-19 @ 10:25:27
URL: http://tessetesse.blogg.se/
Postat av: Anna Skevik

Good Luck <3

2011-10-19 @ 17:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0