Life of Arizona

Heeey
Today was a really great day! Efter skolan så åkte jag med till "the pool" haha med Brianna, Kemah och Hildergun. Himla kul var det, haha, förutom att man aldrig kan lite på vädret här. Det hade varit sol hela dagen men så helt plötsligt kan det börja åska och regna och allt. Så det var vad som hände, men efter 20 minuter öppnade poolen igen och vi hängde där i en halvtimme innan de stängde igen. Crazy väder haha. Och jag hade sagt till Kathy att hämta upp mig klockan sex, på vägen till young women's meeting, och klockan var bara halv fem och Brianna hade inte tid att köra hela vägen till mitt hus (I live faaar away haha), så jag hängde med hem till Kemah istället som bor närmare. Eller Brianna och Hildergun drop us off at Walmart (vi skulle köpa lite stuff) och sedan gick vi därifrån hem till Kemah. VI GICK. Det tog bara fem eller tio minuter, men det är fortfarande ganska otroligt att gå här.

Idag var en det ett sådant moment då jag bara inte kunde fatta att jag bor här. Det är helt crazy. Det är 14 september och 30 grader varmt och jag bor här liksom. Helt sjukt. Kan inte ens förklara det, men ibland känns allt som en helt otrolig dröm, även om det blir grymt verkligt väldigt ofta också. Men allt börjar falla på plats nu om ni fattar vad jag menar. Jag börjar komma in i rutinerna och hur allt funkar i värdfamiljen och jag börjar få riktiga kompisar och sådär. För jag skämtar inte när jag säger att första månaden har varit jobbig ibland, ett helt nytt liv liksom, utan en enda människa som känner mig på riktigt i närheten. Den här månaden måste vara den bästa och den jobbigaste i hela mitt liv. Konstigt hur det kan vara både och på samma gång.

Jag har också börjat inse hur otroligt fort det här året kommer att gå. Jag menar hallå! Sex veckor?! Det känns som en. Det kommer vara jul på två sekunder. Och jag älskar verkligen Arizona och USA. Det är så annorlunda. Och det är så crazy att vara Senior för övrigt, allt angår en men samtidigt inte. Idag var det olika representanter från åtta olika colleage i skolan och vi var och pratade med dem hela 3rd period (vilket i försig ägde galet). Lite konstigt liksom, alla andra planerar för colleage och jag vet att jag ska till Stockholm efter Senior Year. Knasigt.
puss

Kommentera inlägget (2)




Kommentarer
Postat av: jenny

Ofta Det är 30 grader där!!! Avund! x)

Hihi, apropå ingenting: älskar att du har börjat blanda in engelska i dina meningar när du skriver! <3



Puss

2011-09-15 @ 21:31:19
Postat av: Lennart Eriksson

Jag ska bara upprepa vad Jenny säger , det är härlgt att läsa Din blandning av engelska och svenska. Jag lovar att fortsätta med enbart svenska så Du förstår vad jag menar, jag har fullt upp med den. Fortsätt som Du har börjat.

Säger morfar denna fina höstdag då det är dags att gå ner i källaren för att hämta den varma jackan, men det behöver ju inte Du tänka på.

2011-09-16 @ 11:46:23
URL: http://tessetesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0