Floridaaaaaaa

Heeeeeeeeeeej
Jag har inte haft internet på typ en vecka, men det gör inget för jag är i FLOOOOORIDA. Hängt på Magic Kingdom, Epcot and Hollywood Studios (aka Disney World) senaste dagarna. Säger bara en sak, jag behöver aldrig mer åka till gröna lund, no kidding. Har aldrig åkt på rides like this before. Like all these simulated rides, alltså när det känns som man faller genom hela rymden men egentligen så rör man bara på sig en halvmeter framför en 3d screen. Eller typ rollercoasters inuti byggnader, typ spacemountain or rock and roll rollercoaster som båda är helt mörkbelagda inuti med massa läskiga grejer och stjärnor som man är omringad av - man kan inte ens se rälsen. Ni har säkert varit på sådana nöjesfält before men jag hade i princip bara varit på grönan innan usa så jag visste knappt att dessa typer av åkturer fanns.
Förresten epcot var fett kul. Det är typ en park där man kan uppleva massa olika länder runt om i världen (de har norge men inte sverige haha), men jag pratade med norskar i alla fall haha. För alla som jobbar i ett visst "land" kommer ifrån det landet haha. Hur som helst har de såklart amerika också hahah. Och är man i norge så får man typ intrycket "å norge är kul", och så går man till usadelen och då får man typ intrycket AMEEEERICA WE LOVE OURSELVES AND WE'RE THE BEST COUNTRY IN THE WOOOOORLD.  Hahah. Dom är så roliga ibland amerikanarna.
Annat jag har upptäckt med florida är att man bara behöver öppna munnen för att få in vatten i munnen och att det tar en hel dag för håret att torka (till skillnad från AZ!!!!). Benen torkar inte heller ut varje timme!!! (Lovely!!!)
Här är min stater jag har varit i lista:
New Jersey
New York
Arizona
California
Nevada
New Mexico
Michigan
Florida
Ganska bra jobbat på ett år huh? Hahah
Jag är ju här med mina värdföräldrar Kathy och Kevin och deras dauther and daughter in law, Rachel and Chuck. Just nu håller alla på att skämta om Spagetti med kethup hela tiden. De tycker att jag är helt koko som säger att man äter plain spagetti med kethup i Sverige haha. Jag trodde liksom hela världen gjorde det!?!?
Mitt favorit ord just nu är blablabla-thingi, vilket typ kan betyda vad som helst. Skitbra ord.
Jag kommer hem om fem dar typ, ska bli kul att se er alla!!:)
puss

Kommentera inlägget (1)




Kommentarer
Postat av: LennartEriksson

Vi har saknat Dina inlägg. Det är inte riktigt klokt vad Du har varit med om. Vi gläds med Dig.

Men jag är nog värst i alla fall, min lista för den senaste tiden är:

Stuvsta

Huddinge

Arlanda

Slå det om Du kan. Väldigt mycket välkommen hem.

Morfar

2012-06-06 @ 13:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0