Det var SÅ VARMT IDAG

officially 54 dagar kvar i Arizona. 54 DAGAR?????????? Jag har två måndagsträningar kvar i Track. TVÅ? Vi började ju precis. Och lägger man till Florida så är jag alltså i Sverige om 61 dagar. Hur hände det här? Jag fattar verkligen INTE var tiden tog vägen.

Okej på tal om ngt annat, nu ska jag berätta vad som suger med Amerikanare och deras efterrätter/fika! Såhär är det nämligen, vissa Amerikanare tror att saker är hemmagjorda när de gör dem från boxar! Haha. Och okej, jag ska inte ljuga alla deras efterrättsboxar är goda. I början. Men sedan åtta månader senare inser man ju liksom att allt smakar EXAKT LIKA DANT. Jag menar verkligen det. Liksom brownies, pajer, kakor och allt smakar typ samma varje gång eftersom allt är gjort från boxar haha. I Sverige får man ju lite variation! Liksom allas recept är lite olika och så får man kanske lite olika mycket smulpajdeg på smulpajer varje gång ni vet! Hahaha, important stuff det här. Nej men helt ärligt - HEMMAGJORT ÄR BÄST. Och att baka saker från scratch här... Öh ingen gör det. Typ vi pratade om det i History en gång och han var typ ja eran farmor kanske bakar saker från scratch - ni vet med mjöl och sånt haha. Och jag försökte faktiskt göra en kladdkaka en gång med mjöl och grejer men grejen är att de inte vet vad vaniljsocker är och så har amerikanare så konstigt mjöl så det smakade bara helt puckat haha. Så jag tänker inte försöka igen.

Efter trycket från omgivningen att visa min prom dress (hahah öh Jossi:)) så har jag bestämt mig för att visa den. Grejen är att jag inte ens gillar den så mkt. Blev så himla stressad och det är ju bara två veckor till prom nu! Vilket inte är så mycket, hahaha. Några förra veckan blev typ chockade att jag och min kompis inte hade köpt våra klänningar än (det är ju bara TVÅ veckor kvar!!!) haha. Så jag bara gick och köpte den, för jag vet att jag inte har någon mer tid innan prom liksom. Funderade på lång eller kort också, men tog tillslut en kort eftersom alla långa var fula haha.
Det var så varmt idag haha. Typ 34 grader eller så tror jag, har inte varit så varmt på ett tag. Och vi var så trötta ute på tracken haha. Redan innan träningen hade börjat. Men nu är det över! Jag fyller 19 om en vecka! Min värdafamilj säger att jag måste skippa track för att dom ska kidnappa mig efter skolan, men de vägrar berätta var vi ska! Hahah.
pusspuss

Kommentera inlägget (4)




Kommentarer
Postat av: Katrin

Klänningen är ju jättefin!!

2012-04-10 @ 08:04:28
Postat av: Lennart Eriksson

Vilken blåsa toppen Du blir kanonfin

Morfar

2012-04-10 @ 08:24:55
URL: http://tessetesse.blogg.se/
Postat av: Anna S

Vilket ljuvlig klänning - rena rama drömklänningen :-).

Du kommer att se fantastisk ut i den tror jag. Längtar efter att få se kort på dig i den. Är den mer åt creme, guld eller orange - lite svårt att avgöra på bilderna. Varm kram

2012-04-11 @ 12:05:01
Postat av: Jenny

Jag gillar't! Du är snygg vad du än har på dig, och i denna kommer du se gudomlig ut! Det slår jag vad om!



Hoppas allt är bäst därborta på andra sidan av atlanten! MASSOR MED PUSSAR

2012-04-11 @ 18:05:22
URL: http://jennyflora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0