Lalala engelska

Hey people
Jag älskar Engelska har jag kommit på! Det är så mycket roligare att prata Engelska än att prata svenska alltså. Och det är himla skumt att bara prata svenska typ en gång i veckan. Det är stor skillnad på att prata Engelska här och i Sverige för övrigt därför att här borta jämför man sig med Amerikanare istället för svenskar. Och jag blir så irriterad när jag inte pratar exakt som amerikanarna haha! Eller när jag inte kommer på vissa ord och måste förklara dem. Eller tillexmpel en kille jag sitter bredvid i min Engelska klass, han mumlar så mycket när han pratar att jag alltid måste be honom upprepa allt. Och man har verkligen vissa dagar, ibland låter allt ultraamerikanskt och ibland så undrar jag varför allt låter som svenska fast på engelska när jag pratar.

Har kommit fram till att allt man lärde sig i engelskan typ i fyran har man glömt bort och aldrig re-lärt sig! Alltså typ vad alla olika matsaker heter, eller alla olika möbler eller städgrejer. Jag blev halvt lost när Kathy berättade hur vi skulle städa i vårt badrum. Haha. Knäppt att man lär sig massa avancerade politiksaker och typ 1800tals engelska i skolan i Sverige men när någon förklarar hur man städar badrummet fattar man lite halvt noll. Fast okej, vem fan vet vad rensa listerna heter på engelska?! Kanske ganska extremt onödigt att lära sig, om man nu inte ska rensa listerna i ett badrum, som jag alltså skulle göra. Hahaha.

Förresten saknar jag filmjölk! Och flingor utan socker! Förresten äter jag fortfarande jordnötssmörsmackor typ en gång om dagen.
Så vi var på bio igår också och såg Apollo 18 och seriöst den filmen creeped me out så sjukt mycket! Var länge sedan jag var så rädd när jag kollade på film. Kan bero på att jag såg den på bio och inte alls var beredd på att den skulle vara så läskig men i alla fall. Galet läskig film helt enkelt. Men den var himla bra också och grymt bra filmad, tycker jag i alla fall. Handlar typ om Appollo 18 verkligen got cancelled och om there is a reason that we have never gone back to the moon. Kan säga att jag helst vill undvika månen, spindlar och stenar den närmaste tiden. Haha.
Trailer:
http://youtu.be/CpVnot2u5B8
Ganska onödigt inlägg, men jag fick bara lust att skriva något denna söndagkväll.
pusspuss

Kommentera inlägget (2)




Kommentarer
Postat av: Lennart Eriksson

Ja Du Therese det är inte lätt att städa badrum. När mormor säger till mig om detta fattar jag lika mycket halvt noll som dig, då säger hon det ändå på svenska. Kanske vore det bättre om mormor sa det på engelska så kunde jag ha en anledning att krypa undan. Men fortsätt du att städa badrum du kan ha nytta av det också. Kul att höra att dina studier är så varierande.

Det är alltid lika spännande att läsa din blogg vi gör det med förtjusning. Detta säger morfar denna måndag morgon puss och kram.

2011-09-05 @ 09:53:24
URL: http://tessetesse.blogg.se/
Postat av: Anna Skevik

Hej Tesse. Har du lagt märke till om du har börjat tänka och drömma på engelska nu? Det blir jättekonstigt när man helt plötsligt inte kan ett ord och får "stopp" i tankarna eller drömmen - knepig upplevelse. Stor kram till dig

2011-09-14 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0