Please stand for the pledge

Hey there
Alltså jag är fortfarande lite chockad över hur USA allt är här. Idag hade alla klasser royalty nominations, alltså king and queen for homecoming som är om några veckor. Eftersom det var min kompis Tenée's job att ta med vår klass röster to the office after class så kunde jag tjuvkika på vad alla röstade, och nästan alla har skrivit skolans "par", precis som i alla high school filmer. Muppigt.

Och förresten har jag sagt att dom har någon grej när man är i home room (då sätter man på TVn och lyssnar på dagens News och så säger dom vilka som har kallats till the office osv) att alla ställer sig upp och sätter handen på bröstet och tittar på flaggan i klassrummet och så säger dom någon ed eller vad det är typ "... to the United States of america, to the republicans, freedom and justice for all.." . Fatta vad jag fattade noll av det första dagen. Och dom gör det varenda dag haha! Fatta vad knäppt om man skulle göra det i Sverige! Liksom Plötsligt mitt på dagen ropa ut frihet och rättvisa för alla svenskar och så står hela skolan upp liksom haha.
aah har jag sagt alla ställen jag ska åka till i år?
Jag ska till:
- Lake Tahoe, California
-Sedona, Arizona
-Grand Canyon, Arizona
-Los Angeles (Sea world, Disney World, Universal Studios), California
-Santa Fe, New Mexico
-Kanske San Francisco

Vi ska åka bil till typ alla ställen, det tar ungefär 12 timmar till Lake Tahoe i California tillexempel.
puss

Kommentera inlägget (2)




Kommentarer
Postat av: Katrin

Tänk va' många olika ställen du får se! :-) Jag är inte ett dugg avis ;-)

2011-09-28 @ 08:54:32
Postat av: Lennart Eriksson

Mamma säger att hon inte är avis, jag tror henne inte förstås.

Jag är avis haha

Morfar

2011-09-28 @ 09:51:25
URL: http://tessetesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0