bästa

heeeeeej
Känns som jag har bjudit in halva Europa till Sverige i sommar, eller tvärt om - jag är inbjuden till halva Europa haha! Eller okej inte riktigt. Men alla mina älskade exchange student kompisar liksom, vi bor ju så nära varandra allihopa. Jag har liksom jättebra kompisar både i Norge, Holland och Tyskland nu, både folk från min skola och andra från Tucson som jag har lärt känna på olika sätt. Och några Amerikanska kompisar säger att de tänker komma till Sverige - men det är ju liksom en lite längre resa haha. Men jag hoppas verkligen att de kommer att komma någon gång! Kiara säger att hon kommer nästa år, så jag hoppashoppas!:)

Track är över. Det är så sorligt haha. Har haft så himla roligt hela tracksäsongen och träffat så många nya kompisar. Liksom utan track hade hela våren varit så mycket tråkigare - vad ska jag göra med all min tid nu?? Och alla kompisar man har där kommer man ju inte träffa lika mycket längre. Tråååååkigt. Och jag gillar att springa! Torsdag-Fredag invitational at Sabino high School var jätterolig, och fattar ni hur många dagar jag har kommit ut från skolan tidigare just because of track?:D LOVE IT. Track har liksom varit bästa ursäkten för att inte göra allt som jag tycker är tråkigt. Och jag har blivit solbränd. Allt kommer väll försvinna nu lagom tills jag är back in Sweden haha. Fast det är ju ganska skönt att aldrig mer behöva stå på startlinjen och höra någon säga "runners to your blocks", för det gör mig fortfarande så SJUKT nervös haha. Och jag är fett stolt att jag inte slutade haha. För hur kul det än har varit så är det ALDRIG kul på måndagar innan practice när man vet att risken finns att man blir så utmattad att man spyr haha. Och många har ju slutat liksom, för det är ju en ganska krävande sport. Så efter dessa månader kan jag absolut säga that I'm not a quitter;)

Hildegun försöker övertala mig att ta min driver's licence here haha. Vet ni att man kan få körkort på en söndag! EN SÖNDAG. Alltså först så lär dom en det teoretiska i några timmar och sedan så kör man i tre timmar och sedan har man sitt körkort, utan några förkunskaper. Säger bara en sak - jag fattar varför det är så mkt olyckor här. Men det skulle ju vara ganska najs ändå - det kostar 169 dollar. Ganska billigt för ett körkort hehe? Sedan kan jag köra på det i Sverige i typ 6 månader, men sedan måste jag köra upp i Sverige för att kunna byta ut det till ett Svenskt körkort (och det är ju NO WAY att jag klarar den uppkörningen hahah, och hela grejen är ju ganska puckad eftersom jag knappast kan lära mig att köra bil på en söndag. Men i alla fall!)
Nu ska jag chilla!
Förresten hade jag största norrmänskämt- VS. Svenskarskämt fight med Hildegun at the trackmeet hahah. Det var fett kul.
pusspuss

Kommentera inlägget (0)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0