Tankar

Heeeeey Jag har tänkt på hur mycket mer varierande High School kan vara jämfört med den svenska skolan. Liksom man har alla sina klasser med olika personer, vilket gör att man träffar olika människor hela dagarna. Och sedan finns det så sjukt mycket att göra efter skolan. Allt från klubbar, studiegrupper och massa sporter. Man kan liksom göra vad som helst och stanna till klokckan 5.30 varje dag. Det gör faktiskt skolan till en lite roligare plats än i Sverige tycker jag, för man har liksom hela sitt liv genom skolan på massor med olika sätt. I really like High School och jag är superglad att jag har fått uppleva High School på riktigt. Jag vet liksom verkligen hur det är med luncherna, skolbussarna, sporterna, klickarna av människor och allt annat. Och jag gillar det verkligen. Även om Svenska skolan har en del fördelar också såklart, som tillexempel att man har olika lektioner varje dag, och att det är himla lätt att få nära kompisar eftersom man umgås med samma personer dagen igenom. Men det sistnämnda kan också vara lite negativt eftersom det är svårare att lära känna många olika människor.

Och ska jag vara helt ärlig var det ganska svårt att få riktiga kompisar i början. Det tog liksom ett tag innan man fick kompisar som man kunde umgås med på fritiden. Det var himla enkelt att bara prata med massa olika människor i skolan, men sjukt svårt att verkligen bli kompisar med folk på riktigt. Det tog säkert flera månader innan jag kände att jag hade liksom 6-7 bra kompisar som jag kunde umgås med på fritiden. Så man ska inte tro att bara för att man är utbytesstundent så kastar sig alla över en och vill bli ens bästa vän. Det kan säkert vara så om man kommer till något litet miniplace och är den enda personen från Europa på hela stället - men inte om man är där jag är, där folk är vana vid utbytesstudenter. Eller okej alla blir ju intresserade och typ wow när dom fattar att man är från Sverige och ja det är många som vet vem jag är och vad jag heter och sådär också iförsej haha. Men det är nog mer nu, i början visste ju folk inte att jag var utbytesstudent om jag inte berättade det.

Och jag menar nu är ju allt prima! Jag har många kompisar och känner mig verkligen hemma här. Och jag älskar verkligen eftermiddagarna efter Track. Solen håller på att gå ner och man känner sig så nöjd för att man har klarat hela träningen och så lägger man sig typ ner på the field och chillar innan bussarna kommer haha. Love it. Fast just nu har jag ett problem med knät så jag har hängt i the training room senaste dagarna. Typ ett rum med isbad, massa förstahjälpen grejer och utbildade elever och en lärare som tar hand om alla skadade. Han är jätterolig haha. Och jag får tydligen inte träna på hela veckan, men det spelar ju egentligen ingen roll eftersom jag åker till Californien (San Diego och LA) imorgon! Har typ glömt att säga det haha. Men det är rodeobreak och allt, så Caaaaaliforna here I come again.
Hahah kollade vad Kiara ritade till mig! Hon säger att personen är jag och på tröjan står det "I love USA... and Kiara:)" hahah. Och i pratbubblan står det "Im staying here and not moving back!". Hahah, bästa tjejen;)
puss

Kommentera inlägget (1)




Kommentarer
Postat av: Lennart Eriksson

Therese, Vilka kloka tankar!

Hoppas medicinmannen får ordning på Ditt knä så Du kan träna igen.

Ha det så jätte-trevligt i LA.

Morfar

2012-02-21 @ 09:11:01
URL: http://tessetesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0