Los Angeles

Senaste dagarna har varit helt amazing!
Igår var vi på Disneyland/California Adventures  i 16 timmar! Från klockan åtta på morgonen till klokcan tolv på natten, och på något sjukt sätt hade vi fortfarande inte gjort allt när klockan slog tolv haha! Hur som helst var Disneyland ganska amazing och det bästa var nog the parade (med typ alla karaktärer från alla disneyfilmer), Water of color show, Space Mountain (En bergochdalbana inuti en byggnad typ som var helt mörk med massa stjärnor så det kändes som man åkte runt i rymden eftersom man inte ens kunde se banan) och the Hollywood Tower (ett torn man åkte upp i och så öppnade de en lucka och så var man plötsligt över hela disneyland och vi råkade vara däruppe exakt när fyrverkerierna startade så vi såg dom där uppeifrån). Allt var så sjukt välgjort och det var en grymt cool plats. Kändes som man var mitt i en crazy disneybubbla verkligen. Nästan det enda nöjesfältet jag har varit på är ju Gröna Lund, så Disneyland var verkligen något jag ALDRIG har gjort förut haha.

Och idag var vi på Universal Studios, och det var HELT SJUKT. Typ bättre än Disneyland. Jag tror att den här dagen har varit bland de bästa dagarna någonsin faktiskt haha. Jag, Som, Igor och Fred har skrattat så mycket hela dagen (och gårdagen) också haha. Universal Studios är ju typ en nöjespark, men den ligger ju precis vid hela universal studios inspelningsplats, så allt var så nära liksom. Det ALLRA bästa på Universal Studios var the Studio Tour, en timmeslång tur behind the scenes runt hela deras studio. Det var helt sjukt, jag åkte liksom igenom "Desperate Houswives" gatan och tog kort på allas hus! Hahah. Och jag såg inspelningsplatsen, som dom har sparat, från "Hajen", liksom vattnet, hajen, båten och allt! Dom spelade verkligen in allt exakt där haha. Och har ni sett War of the World, jag såg scenen med det crachade flygplanet och alla förstörda husen. Och de visade hur de gjorde massor med specialeffekter. OCH vi såg faktiskt en pågående inspelning, fast jag tror inte det var en så stor grej, men det var kameror där och människor framför kamerorna haha. Eftersom det är Lördag så är det ju inte så mycket där just idag.

Efter Universal Studios (HEEEELT AMAZING), så åkte vi till Hollywood. Jag tog kort på mig själv vid Walt Disney stjärnan och Michael Jackson stjärnan på Walk of Fame, jag åkte på Sunset Blwrd, Hollywood Dr. och hela alltet haha. Och eftersom Oscargalan är imorgon så hade dom allt uppsatt för det också! Så det var en miljon kameror och grejer uppsatta längs Hollywood Dr. och typ staket och grejer. Och de hade ju den röda mattan och allting! Så jag tog kort på den hehe, även om man inte var tillåten att stå på den eller något. Men ändå ganska coolt att tänka på att typ ALLA kända människor kommer vara precis där typ 15 timmar senare. Så det var mina två senaste dagar.
Fred, Jag, Som, Igor, Sophie, Julia. Mer bilder när jag kommer hem och kan lägga in mina bilder i datorn!
Förresten min reaktion när jag såg Hollywoodskylten från bilen var typ börja skrika och hoppa upp och ner hahaha. Liksom, det är en skylt. Hahah.
pusspusspuss

Kommentera inlägget (3)




Kommentarer
Postat av: Lennart Eriksson

Det är såååååå kul att höra vad Du är med om.



Morfar

2012-02-26 @ 20:46:00
URL: http://tessetesse.blogg.se/
Postat av: pappa

Å'nä du har inte bara vart på Grönan. Du har varit på ölands djur och nöjespark också -:)

2012-02-26 @ 21:44:18
Postat av: Anita

Jag dör lite på att du har åkt igenom desperate housewives gatan!!!! Du måste lägga upp massamassa bilder sen! <3

2012-02-28 @ 01:24:01
URL: http://anitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0