Mina listor haha

mat jag saknar från Sverige:
esterella sour cream onion chips!!!!! (inget slår våra svenska chips)
prickkorv limpmacka (trodde ALDRIG jag skulle säga detta haha)
leverpastej
Filmjölk (GE MIG NU)
spagetti med ketchup (INGEN här fattar att man har ketchup på spagetti!)
jordgubbar med mjölk (en svensk sommardag måste läggas till där haha)
riktig mjölk
riktiga stora morötter
riktig gurka
riktig ost (= inte mcdonaldsost)
yoghurt!!! (typ arlas honungsyoughurt, det GÅR INTE ATT HITTA YOGHURT HÄR SOM INTE SMAKAR SOCKER! Tillochmed våra sockerbombyoghurts är osöta jämfört med hur de är här. okej de har typ grekisk yoghurt, men det är det enda)

Mat jag kommer sakna i USA:
majskolvar (de är SÅ MYCKET BÄTTRE HÄR)
riktig mexicansk mat (vad vi äter i Sverige är INTE mexicanskt jämfört med vad de har här en timme från mexicanska gränsen)
peanutbutter cups
små chipspåsar i en stor låda
Arizona Icetea (KÄRLEK. Dricker typ varje dag till lunch)

resturanger:
Carl's jr
IHOP (bäst<3<3, typ pannkakor1!)
Olive Garden
KFC
eegee's
Starbucks
Sushi Garden
Red Lobster
I n out burger
Med mer haha

resturanger jag saknar från Sverige:
INGA ALLS haha
Möjligen waynes coffee haha. Men det är nog mest najsigheten med att chilla på caféer i Sverige som folk bara inte gör här.

Affärer jag kommer sakna här:
WALMART<3<3<3
Victoria's Secret
ROSS dress for less haha (fattar inte att jag just skrev det. Men när man har vant sig vid ROSS inser man liksom hur billigt allt är och att man faktiskt kan hitta snygga kläder där hehe)
Fry's (så mysigt där!)
Hollister hahaha (fast har vi inte det i Sthlm nu kanske? Inte samma sak ändå;) Dt är bara en så knäpp affär haha och alla har seriöst på sig saker därifrån. ALLA.)
Forever21 (egentligen bara en dålig verision av HM, men ändå najs)

Kommer sakna annars:
Åka runt med sina kompisar i bilar
High School
Efterskolan sporter
Track<3
The movies
school spirit
MINA KOMPISAR (mest av allt)
Min V-familj
Engelska<3
Hela mitt liv
ALLTING JAG HAR UPPLEVT HÄR<3
MED MER haha.

Vad jag har saknat från Sverige:
Tåg och bussar
Stockholm
gå till olika ställen
kunna GÅ mellan olika affärer
gågator
götgatan
Södra Latin
Svenska sommardagar
Skidor
bo i en storstad (för när allt kommer omkring så är jag VERKLIGEN en storstadsperson haha)
Greetings from AZ
puss
PS. Mami, Papi, Wille och Marte kommer om EN VECKA<3

PS2. Jag har första dagen av finals imorgon! Det behövs ett mirakel för min del hehe. Tur att I'm passing all my classes even if I fail all my finals haha. LOVE their percent system. Just sayin that if my grades mattered, it would be like the easiest thing on earth to graduate High School with all A:s haha. Really. You can be down to a C in the beginning of fourth quarter and still be able to work yourself up to an A just by turn in your homework and bellwork (= REALLY EASY WORK), and graduate with an A. Way different from Sweden where homework and bellwork doesn't really count towards your grade at all. They don't get the part with different levels of assignments here.
puss

Kommentera inlägget (0)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



2011/2012


RSS 2.0